Det börjar bli vår😊

Snön börjar smälta och solen börjar lysa.
 Det är ljusare på kvällarna och fåglarna sjunger. På något vis känns det som om allt och alla vaknar till liv på våren.


Vi har bokat lilla frökens första utlandsresa: en kryssning till Stockholm. Ser så framemot att se glädjen i hennes ögon när vi stiger ombord på båten och allt annat nytt hon skall få uppleva. Det är säkert bland det bösta med att ha barn: att få uppleva glädjen de känner av alla små saker de får vara med om..❤

Husbygget framskrider sakta  men säkert. Gubben min bygger alla kvällar och vi hoppas på att få flytta in det här året. Det kommer att vara så skönt sen när vi får bo i vårt eget hus. Redan bara det att få koka morgonkaffet i eget hus och att få välja mattor och gardiner. Huset kommer ju att vara ett evighetsprojekt, men tillsammans med min man kommer vi nog att trivas med projektet.


Det andra lilla projektet vi håller på med är ju Lillasyster. Ååh vad vi väntar på att få träffa henne. Lika som med storasyster känner jag väldigt få sparkar fast jag redan är i vecka 23. Jag började bli lite nervös så jag köpte en doppler, så nu kan jag hemma ligga och lyssna på hennes hjärtljud: känns tryggt..❤


Storasyster mår annars bra. Hennes reuma är lugn och hon väntar på Lillasyster. Så här allmänt sett så hon fyller tre år i maj vilket betyder att humöret varierar från världens gladaste till gnäll och gråt på två minuter. Men humörsvängningar hör väl till åldern. Eller till flickor överhuvudtaget..😂 I mina ögon är hon den finaste som finns ändå..😍

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sakta men säkert..:)

Rädsla